هدفمندی جغرافیایی با تبلیغات موبایلی
کسب و کارها به دنبال راه حلی مناسب برای افزایش فروش خود می باشند. یک خبر خوب برای کسب و کارها این است که با پیدایش تبلیغات موبایلی بر مبنای منطقه جغرافیایی، این امکان برای آن ها به وجود آمده است تا تبلیغات را به صورت هدفمند به مشتریان خود نمایش دهند و به فروش بیشتری دست پیدا کنند.
اما تبلیغات موبایلی بر مبنای منطقه جغرافیایی دقیقا چیست ؟
در واقع یک امکان فوق العاده که تبلیغات جغرافیایی برای شما فراهم می سازد هدفمندسازی پیام بازاریابی تان بر مبنای مخاطب هدف و شهر و منطقه محل سکونت مخاطب می باشد. با دانش لازم در مورد منطقه محل سکونت و عادات رفتاری مصرف کننده ، می توانید در عادات شان رخنه کنید و با ارائه پیشنهادها و پیام هایی که برای آن دسته از مصرف کنندگان معنا پیدا می کند آن ها را ترغیب به خرید نمایید. برای مثال تیم شما تنها می تواند در تهران یا شیراز خدمات ارائه دهد در این صورت نمایش تبلیغ شما به ساکنان شهر اصفهان فقط هدر دادن هزینه است و نکته قابل تامل در مورد این نوع تبلیغ، امکان تنظیم تبلیغ بر مبنای فرهنگ و حتی نوع گویش مخاطبانتان است.
در واقع تبلیغات منطقه ای، شخصی سازی شده ترین نوع تبلیغات موبایلی است که باید به صورتی دقیق از آن بهره بگیرید تا به نتایج شگفت انگیزی دست یابید.
برای اینکه دقیق تر تاثیر تبلیغات هدفمند را با داده های صحیح توضیح دهیم، اجازه دهید یک نمونه را با هم بررسی کنیم:
تصور کنید شخصی صاحب هتل های زنجیره ای در شهر مشهد است و هدف از اجرای کمپین تبلیغاتی، هدف قرار دادن شهرهایی است که برند این هتل در آن شهرها معروف می باشد و تقاضای مشتریان بالا است. با انتخاب هدفمند شهرهای مورد نظر علاوه بر کاهش هزینه های تبلیغاتی ، کلیک های هدفمندتری را نیز به دست می آورد.
بررسی این نمونه باید اهمیت تاثیر تبلیغات بر مبنای
منطقه جغرافیایی را برای شما آشکار ساخته باشد و به طور خلاصه می توان گفت تبلیغات موبایلی بر مبنای منطقه جغرافیای، شما را به مخاطبتان نزدیک تر می کند.
چرا تبلیغات موبایلی منطقه ای تاثیرگذارتر است؟
1.شخصی سازی شده است
طبق بررسی های صورت گرفته همه ما می دانیم که پیام های شخصی سازی شده نسبت به پیام های عمومی لذت بیشتری را برای مشتریان به همراه دارد. پیام های منطقه ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
2.هدفمند است
با موجود بودن داده های قابل دسترس برای بازاریابان هیچ بهانه ای برای هدفمند نبودن پیام تبلیغاتی وجود ندارد.
طبق بررسی های صورت گرفته 46% از مردم گفته اند به دلیل نامرتبط بودن تبلیغات از مسدود کننده های تبلیغات استفاده می کنند و در نتیجه اگر تبلیغات هدفمند شده باشند، مخاطبان ارتباط بیشتری برقرار می کنند. افراد در مناطق جغرافیایی متفاوت رفتار متفاوتی هم دارند. تبلیغ هدفمند شده یعنی هدر ندادن زمان و هزینه برای افرادی که به تبلیغات شما اهمیت نمی دهند.
چرا شما باید تبلیغات موبایلی بر مبنای منطقه را آغاز کنید:
با توجه به افزایش رقابت میان کسب و کارها، تبلیغات منطقه ای به شما این شانس را می دهد که با پیشی گرفتن از رقبا، دقیقا بازار هدف را نشانه بگیرید. به عبارتی دیگر، بیش از 66% از بازاریابان بیان کرده اند یکی از هیجان انگیزترین فرصت ها در حوزه موبایل، تبلیغات مبتنی بر منطقه است به این دلیل که از این فرصت برخوردارند تا در مکان مناسب به مشتری واقعی دسترسی یابند.