وبلاگ رسمی تبلیغات هوشمند موبایلی عدد

عدد بزرگترین شبکه تبلیغات درون اپلیکیشنی ایران

وبلاگ رسمی تبلیغات هوشمند موبایلی عدد

عدد بزرگترین شبکه تبلیغات درون اپلیکیشنی ایران

سیر تکاملی دیجیتال مارکتینگ

شرکت عدد آوای همراه هوشمند پارس | شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۵۹ ب.ظ



هیچ شکی وجود ندارد دنیا در مسیر دیجیتالی شدن قرار گرفته است و دنیای تبلیغات سنتی به سرآمده است. تاکتیک­ های بازاریابی دیجیتالی با فراهم نمودن اطلاعات ارزشمند و دقیقی در مورد نرخ پاسخگویی و رفتار کاربران قابلیت ردیابی تحولی در دنیای تبلیغات ایجاد کرده است

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح گسترده از تمام فرآیندهای بازاریابی است که انواع کانال­ های بازاریابی با قابلیت­ ها و مقاصد متفاوت، همانند بازاریابی موبایلی و اینترنتی را شامل می­ شود.  بازاریابی دیجیتال، به عنوان یک اصطلاح گسترده شامل بازاریابی اینترنتی، و استراتژ­ی های خاص همانند: وب­ سایت­ ها، شبکه­ های اجتماعی، بنرهای آنلاین، بازاریابی موبایلی، سئو، کمپین­ های پرداخت به ازای هر کلیک، پیامک و هر عاملی که زیر ساخت دیجیتال داشته باشد، می­ شود. در ادامه بازاریابی اینترنتی و زیر شاخه های آن به ویژه مهمترین آن ها، بازاریابی موبایلی را مورد بررسی قرار می دهیم.


بازاریابی اینترنتی 

بازاریابی اینترنتی، زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ است. در حقیقت تمام اجزاء مهمی که عمده فعالیت­ های دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می­ دهند درون مرزهای بازاریابی اینترنتی هستند. در ادامه رابطه بازاریابی دیجیتالی و بازاریابی اینترنتی را توضیح خواهیم داد.




کانال ­های بازاریابی اینترنتی :


وب­ سایت­ ها: وب­ سایت می­ تواند، وب­ سایت شخصی یا متعلق به کمپانی، یا حتی وبلاگ­ ها باشد.


بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و بهینه­ سازی موتور جستجو (SEO): این دو مورد پایه و اساس بازاریابی اینترنتی است و شامل بهبود رتبه وب­ سایت در موتور جستجو برمبنای کلید واژه­ های مرتبط و معماری سایت می­ شود. در صورت بهینه­ سازی وب­سایت، میزان بازدید افزایش می­ یابد.


بازاریابی شبکه­ های اجتماعی: شامل تصاویر، ویدئوها، به روز رسانی مطالبی که در شبکه­ های اجتماعی به اشتراک می­ گذارید و هزینه صرف شده در شبکه­ های اجتماعی با هدف افزایش مخاطبان، بخشی از بازاریابی اینترنتی هستند.


بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا، زیرساخت سئو است. محتوایی که مرتبط با کسب ­و­کار شما باشد و به مخاطبان حوزه صنعت شما کمک کند، از دیدگاه مخاطبان یک منبع اطلاعاتی ارزشمند است و باعث به اشتراک­ گذاری محتوا در کانال­ های ارتباط جمعی می­ شود و مشتریان بیشتری را به سمت شما هدایت می ­کند.

 

بازاریابی ایمیلی: یکی از مهمترین ابزارهای کمپین بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی است. بازاریابی ایمیلی، راهی برای دسترسی مستقیم به مخاطبان است. برخلاف ایمیل ­هایی که اسپم می­ شوند، در بازاریابی ایمیلی، ایمیل شما به دست مخاطبان علاقمند به کسب­ و­کار شما می­ رسد. بازاریابی ایمیلی فقط متن نیست، یک رسانه غنی شامل تمام تصاویر و طرح­ های گرافیکی است که باعث برجسته کردن محصولات و خدمات شما می­ شود.

 

تبلیغات بنری: شامل تمام تبلیغات در صفحات وب­ سایت، وب­ سایت­ های موبایل، اپلیکشن­ های موبایل، موتورهای جستجو، خبرنامه و .. می­ شود.


بازاریابی موبایلی

هر روز تعداد کاربران بیشتری از گوشی ­های هوشمند برای وب­ گردی، خرید محصولات و خدمات، شبکه­ های اجتماعی و اپلیکیشن­ ها استفاده می­ کنند.در حقیقت تخمین زده می­ شود 50% ترافیک سایت­ ها از سمت موبایل­ ها است. بازاریابی موبایلی یعنی برقراری ارتباط با مشتریان از طریق دستگاه­ های موبایل همانند گوشی­ های هوشمند و تبلت­ ها. بازاریابی موبایلی همچنین شامل سایت­ های واکنش­ گرا (responsive) یا سایت­ های طراحی شده مخصوص کاربران موبایل می ­­شود. دیگر گزینه ­های معروف بازاریابی موبایلی، اپلیکیشن­ ها یا تبلیغات درون اپلیکیشن موبایل یا تبلیغات بر روی وب­ سایت ­های موبایلی و پوش نوتیفیکیشن­ ها می باشد.

 
برتری بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی برمبنای تجزیه وتحلیل رفتار مشتریان و رفتار آن ها در گذشته، قابلیت هدف­گیری جامعه ­ای متناسب با هدف کمپین تبلیغاتی را دارد. بسیاری از شیوه­ های آغاز بازاریابی موبایلی همانند تبلیغات درون اپلیکیشنی نیاز به سرمایه عظیمی برای شروع ندارند و انعطاف­ پذیری بسیاری در تست کمپین­ های تبلیغاتی همراه با کمترین ریسک وجود دارد.

 

نتیجه گیری


فن­ آوری ­های دیجیتال با اندازه ­گیری دقیق معیارهای کلیدی و میزان تاثیر بازاریابی بر فروش فرصت­ فوقالعاده­ ای را برای کسب­ و­کارها فراهم آورده است. تنها زمانی محاسبه دقیق بازگشت سرمایه امکان ­پذیر است که داده ­های دقیقی داشته باشید و در این راستا آشنایی با انواع بازاریابی­ های دیجیتال و استفاده بهینه از این کانال­ های بازاریابی ضرورت دارد.



  • شرکت عدد آوای همراه هوشمند پارس

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی موبایلی

دیجیتال مارکتینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی