راهکارهایی برای بهینهسازی هدفمند تبلیغات در عدد
همزمان با گسترش استفادهی کسبوکارهای بزرگ و کوچک از تبلیغات موبایل، طراحی و برنامهریزی کمپینهای تبلیغاتی در این زمینه نیز روزبهروز اهمیت بیشتری پیدا میکند و تبلیغاتی اثربخش خواهد بود که هدفمند باشد با در نظر گرفتن این مطلب به توضیحاتی درباره ی تبلیغات هدفمند در عدد می پردازیم.
استفاده از تنظیمات هدفمندی:
تنظیمات هدفمندی از مهمترین امکاناتی است که عدد در اختیار تبلیغدهندگان قرار میدهد و باعث میشود تا تبلیغ یک برنامه، وبسایت یا محصول تنها برای کاربرانی نمایش داده شود که مخاطبان اصلی یک تبلیغ میباشند. هدف از هدفمند کردن تبلیغات به حداکثر رساندن میزان قرار گرفتن کاربران در معرض تبلیغ است. عدد امکانات متنوعی را برای هدفمندی تبلیغات در نظر گرفتهاست که شما میتوانید با استفاده از آنها اثربخشی تبلیغ خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.
هر کدام از امکانات هدفمندی عدد با در نظر گرفتن نوع تبلیغ، میتواند شما را در انتخاب مخاطب اصلی تبلیغ یاری نماید. هدفمندی موضوعی یکی از مهمترین امکانات هدفمندی در عدد است که با استفاده از آن میتوانید تبلیغ خود را برای کاربرانی نمایش دهید که در حال استفاده از برنامههایی با موضوع مرتبط با تبلیغ شما میباشند. به عنوان مثال اگر تبلیغ شما مرتبط با موضوع سرگرمی است، میتوانید تنظیمات هدفمندی موضوعی آن را روی دستهبندی «بازی و سرگرمی» قرار دهید.
هدفمندی زمانی، میتواند تأثیر به سزایی در میزان استقبال از تبلیغ شما داشته باشد. کاربران امروزه زمانشان به انجام امور مختلفی اختصاص دارد. بنابراین چگونه می توانید توجه فردی را که دائم به انجام کارهای مختلف مشغول است جلب کنید؟، بهترین راه حل شناخت مخاطبان است که در طول روز به انجام چه اموری مشغول هستند و بر این مبنا تشخیص دهید چه زمانی از روز و چه روزهای خاصی از هفته یا در طول ماه احتمال دارد مخاطب در معرض تبلیغات شما قرار گیرد با کمک این نوع هدفمندی، شما میتوانید تبلیغ خود را فقط در ساعات مشخصی از شبانهروز نمایش دهید. تجربه نشان میدهد که میزان استقبال کاربران از برخی تبلیغها در ساعات مختلف روز متفاوت است. مثلاً کاربران در ساعات بعدازظهر یا شب، تمایل بیشتری به دانلود یا خرید بازیها دارند؛ بنابراین اگر موضوع برنامهی شما مرتبط با «بازی و سرگرمی» است میتوانید تبلیغ خود را در این ساعات به کاربران نمایش دهید.
همچنین در استفاده از تنظیمات هدفمندی جغرافیایی به کمک عدد میتوانید کمپینهای مختلف را براساس مناطق جغرافیایی مختلف طراحی کنید و تنها به کاربران در مناطق مورد نظر نمایش دهید. کسب و کارهای محلی میتوانند تنها تبلیغهایشان را به کاربران مورد نظر در شهر خود نمایش دهند. یا مثلاً شرکت و فروشگاهی که در ایران شعبههای مختلفی دارد میتواند افتتاح شعبهی جدید خودش را به کمک عدد تنها در شهر مورد نظرش تبلیغ کند. به طور کلی کاربران نسبت به تبلیغاتی که به صورت هدفمند برای آنها طراحی شده باشد، استقبال بیشتری نشان میدهند. به عنوان مثال اگر هدف تبلیغ شما کاربران یک استان خاص میباشند، نوشتن نام آن استان در بنر میتواند در زمینهی جذب کاربران مؤثر باشد.
همچنین برخی از اپلیکیشنها امکاناتی را فراهم میکنند که تنها برای شهرها یا مناطق جغرافیای خاصی مفید است. این اپلیکیشنها نیز میتوانند، کمپینهایی اجرا کنند و تنها کاربران مورد نظر را در مناطق جغرافیای مورد نظر را هدف بگیرند.
هر کدام از امکانات هدفمندی درنظرگرفته شده در عدد با توجه به بازخورد کاربران نسبت به تبلیغهای مختلف طراحی شده است که شما میتوانید با توجه به ویژگیهای تبلیغ خود، از آنها استفاده نمایید.